Pierdut…

Pierit… Îmi caut visele. Speranța. Fericirea. Chipu-mi de odinioară. Cuvintele. Gândurile. Pe mine. Caut peste tot, dar numai unde trebuie nu. Scotocesc pe oriunde, dar numai unde știu că am să le găsesc nu. Da, știu unde le-aș putea găsi pe toate, dar mă tem de acel loc. Căci problema este că nu știu și cum le-aș putea recupera, cum le-aș putea salva… Și mă mai tem că ele ar putea fi deja moarte.

Le simt. Ascunse sub grămezi de moloz, sub teancuri de cadavre ce nu se vor descompune vreodată, ci vor rămâne pentru totdeauna conservate, drept mărturie a suferințelor menite să-mi îngenuncheze sufletul. Sunt cadavre ale încercărilor deșarte, ale minciunilor, ale iubirii sfărâmate și ale vorbelor spuse în van. Ele sunt pedeapsa mea. Nu mă pot vindeca de ele.

Cum poți omorî răul? Cu alt rău mai mare? Cu lucruri frumoase? Înecându-l cu lacrimi? Stropindu-l cu sânge? Cerându-ți iertare? De la cine să îți ceri scuze? De la tine însuți, că ai fost naiv și ți-ai uitat sufletul prin cine-știe-ce cotloane? De la cei ce au încercat să te omoare, că ai avut ghinionul de a le ieși în cale? De la vreo divinitate, că ți-ai bătut joc de viața ta?

Se strâng tot mai multe, împovărându-mi existența deja cocoșată. Tot mai mare se face sacul plin de suferință pe care îl port cu mine oriunde aș merge. Trebuie să scap de el. Trebuie să îl arunc în mare. În marea uitării. Sau a indiferenței. Poate a consolării. Dar, vă rog, nu în cea a iubirii. Nu mai sunt capabil de așa ceva. Să fiu nevoit să duc în spate dublu față de cât duc acum? Mai bine mă arunc și eu odată cu sacul. Măcar aș scapă. De tot. Pentru totdeauna. Deși, dacă stau bine să mă gândesc, nici măcar asta nu este o certitudine.

Lasă un răspuns

